مخمل :

پارچه مخمل عموما به پارچه ای گفته می شود که سطح آن بسیار نرم و لطیف می باشد. مخمل از پرطرفدارترین و گران ترین پارچه ها در بازار می باشد. این پارچه به دلیل نوع انعکاس نوری که دارد باعث می شود از زوایای مختلف تیره و یا روشن به نظر برسد، و همین خصوصیت، سبب شهرت این پارچه شده است.
مخمل به دلیل کیفیت بالایی که دارد در برابر هرگونه زدگی مقاوم می باشد.
تنوع طرح و رنگ این پارچه سبب شده است که مصارف گوناگونی داشته باشد. برای مثال به عنوان روتختی،پرده و پارچه مبل و... مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین این پارچه ضد چروک و آنتی باکتریال بوده و در برابر لک مقاوم می باشد.
 

نحوه شستشو پرده مخمل :

شستشوی پرده های مخملی به دلیل حساسیتی که نسبت به آب و مواد شوینده دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت با توجه به گران بودن این پارچه بهتر است شستشوی آن توسط خشکشویی و به درستی انجام پذیرد. زیرا شستشوی نادرست این پارچه باعث آسیب دیدن بافت آن خواهد شد. با این حال اگر تصمیم به شستن پرده به صورت دستی را داشتید حتما باید مواردی را در نظر بگیرید:
  • قبل از اینکه اقدام به شستن پرده کنید ابتدا در فضایی بازآن را به خوبی بتکانید تا گرد و غباری که در آن رفته خارج شود.

  • برای شستن پرده مخمل حتما از آب خنک استفاده کنید.

  • در انتخاب مایع شوینده مناسب دقت کنید، مایعی را انتخاب کنید که نرم کننده بوده و ترجیحا بدون عطر و بو باشند.

  • در ابتدا مایع شوینده را در آب سرد به خوبی حل کنید چرا که حل نشدن مایع در آب باعث سفیدک زدن پرده در انتها خواهد شد.

  • پرده را چند دقیقه در آب قرار دهید تا گرد وغبارباقی مانده از روی آن پاک شود. 

  • پرده مخمل را باید به آرامی و با شوینده ملایم شست و در انتها نیز به آرامی فشار داد تا آب اضافی از آن خارج شود.

هازان :

پارچه کتان هازان پارچه ای ریز بافت با تراکم بالا می باشد که جذابیت بصری فوق العاده ای را به وجود می آورد.این پارچه ها عمر و دوام بالایی دارند و در آن 50 الی 70 درصد الیاف طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.ازجمله مزایای این پارچه کیفیت بالا آن می باشد که باعث می شود در نگاه اول حس مقاومت و دوام را القا کند.این پارچه به نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه  بوده و هزینه آن نسبت به پارچه های دیگر کمتر خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از مزایای این پارچه این است که بسته به سلیقه مخاطب میتوان طرح های مختلفی را روی آن طراحی و چاپ کرد.

نحوه شستن پارچه هازان:

برای شستن پرده های هازان بهتراست از شستشو در دمای 30 درجه ماشین لباسشویی به جهت آسیب ندیدن پارچه استفاده کنید.
برای استفاده از شوینده دقت کنید که حتما شوینده ای ملایم و بدون آنزیم را انتخاب کرده و دمای آب نیز ملایم باشد، زیرا شستشوی با آب گرم موجب آسیب دیدن پارچه خواهد شد.
تمامی پارچه های هازان امکان شستشوی با ماشین لباسشویی را دارند، برای شستن با ماشین دقت کنید که از دمای پایین و دور کم ماشین استفاده نمایید.

میکرو ملقب به میکروتنسل یا میکروفایبر :

پارچه میکروتنسل یکی از پارچه های محبوب و انتخابی مناسب جهت روتختی می باشد و به دلیل سبک بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده. این پارچه به دلیل خواصی چون ضدحساسیت بودن، نرمی و لطافت و سازگاری با پوست بدن در مواردی مثل روبالشی، روتختی و کالای خواب مورد استفاده قرار میگیرد.

این پارچه ها علاوه بر جنس مرغوبی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

نحوه شستشو پارچه میکرو :

برای شستن این نوع پارچه ها باید از آب سرد و شوینده ملایم استفاده کنید تا بافت پارچه آسیب نبیند.در صورت شستشو در منزل از شستشو با پودرهای آنزیم دار ، درجه بالای خشک کن و آب بسیار داغ خودداری کنید.